شرح وظایف بازرسی
شرح وظایف دفاتر بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
- بازرسی و سنجش میزان رضایت ارباب رجوع از نحوه عمل و برخورد کارکنان با آنان.
- نظارت بر رعايت حقوق ارباب رجوع در برخورد کارکنان با آنان.
- هماهنگی و همکاری با دفتر بازرسی و پاسخگويی به شکايات وزارت متبوع و سازمان امور اداری و استخدامی کشور در رابطه با نظارت بر حسن اجرای قوانين و مقررات
- ارتباط با دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی
- کشف مفاسد اداری از طریق بازرس یهای آشکار و پنهان و ارائه گزار ش های لازم به مقامات ذ یربط
- شناسایی و کشف گلوگا هه ای فساد خیز و مفاسد اداری از طریق بازرس یه ای آشکار و پنهان، ارائه گزارش و پسخوراندهای لازم به مدیران ذیربط.
- دریافت شکایات واصله از اشخاص حقیقی و حقوقی ، بررسی پیرامون صحت و سقم موارد شکايات و پيگيری موضوع تا اخذ نتيجه نهايی ارائه پیشنهادات جهت اصلاح فرایند ،بازخورد به ریاست محترم دانشگاه و پاسخگويی به شاکی .
- پاسخگويی حضوری و تلفنی به مراجعين ، راهنمايی و رفع اشکال آنها در موارد مربوط .
- رسيدگی به شکايات مندرج در مطبوعات در زمينه های مربوط پس از حصول اطمينان از صحت مفاد آن و پاسخگويی از طريق روابط عمومی دستگاه مربوطه .
- ارتباط با سازمان بازرسی کل استان
- بررسی عملکرد واحدها، مدیران و کارمندان
- برقراری ارتباط مستمر با دفتر بازرسی و پاسخگويی به شکايات وزارت بهداشت
- برقراری ارتباط با کلیه واحدهای پاسخگويی به شکایات ، مراکز خدمات و درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی و اعمال نظارت مستمر بر عملکرد آنان، دريافت و جمع بندی گزارشهای واصله همراه با تجزيه و تحليل لازم جهت اطلاع بالاترين مقام دستگاه جهت اطلاع و نيز ارسال به دفتر بازرسی و پاسخگويی به شکايات وزارت متبوع
- تنظيم و تکميل گزارش عملکرد دستگاه متبوع به صورت فصلی مطابق فرمهای ابلاغی و ارسال آن به دفتر بازرسی و پاسخگويی به شکايات وزارت متبوع و در صورت نياز سازمان امور اداری و استخدامی کشور .
- حضور مديريت در جلسات هماهنگی که از سوی دفتر بازرسی و پاسخگويی به شکايات وزارت متبوع جهت بحث و تبادل اطلاعات
- برگزاری جلسات هماهنگی بين معاونت زیر مجموعه علوم پزشکی واحدهای پاسخگويی به شکايات واحد و مراکز تابعه در فواصل زمانی در صورت لزوم هر زمینه ای.
- اعزام بازرس يا هيات های بازرسی جهت انجام بازرسی های مستمر ، دوره ای و موردی به منظور تهيه گزارش لازم و ارائه پيشنهادها و راه حل های مناسب جهت رفع نواقص و مشکلات به مراجع مربوطه .
- اخذ نظريات واحدهای تخصصی دستگاه متبوع در موضوعات مطروحه در صورت لزوم به منظور رسيدگی و اعلام پاسخ به شکايات .
- برقراری ارتباط با موسسات مطالعاتی ، تحقيقاتی و دانشگاهی در زمينه سنجش افکار عمومی به منظور استفاده از يافته های علمی در زمينه های مربوط و ارائه بازخورد ها به ریاست محترم دانشگاه
- مطالعه و بررسی مستمر روشهای انجام کار در دفتر و واحدهای پاسخگويی به شکايات مراکز و واحدهای تابعه به منظور ارائه پيشنهادها اصلاحي لازم .
- انجام اقدامات لازم به منظور استقرار سيستمهای پيشرفته و مکانيزه جهت افزايش دقت ، سرعت و کيفيت گزارشگيری و گزارش دهی .
- سنجش ، ارزش گذاری و قضاوت در خصوص عملکرد واحدها براساس قوانین و مقررات مربوط با رویکرد معیارهای اثربخشی ، کارائی ، اقتصادی و اخلاقی به منظور ارتقاء کیفیت خدمات.