تکریم ارباب رجوع
تعریف:
در نظام اداری و اجرایی رضایت مردم از خدمات دستگاههای دولتی یکی از شاخصهای اصلی سنجش کار آمدی و رشد و توسعه می باشد و مؤلفه هایی از قبیل سرعت، صحت و دقت در انجام کار مراجعان، چگونگی رفتار و برخورد با ارباب رجوع و اطلاع رسانی مناسب عواملی هستند که موجب رضایتمندی مراجعین می شوند.
معیارهای تکریم ارباب رجوع:
- رفتار مناسب همراه با گشاده رویی در برخورد با مراجعه کنندگان
- تسلط داشتن به امور محوله
- رعایت ادب و نزاکت در گفتار و ایجاد احترام متقابل
- سرعت عمل در انجام امور مراجعان
- رعایت عدالت و نوبت در ارایه خدمات
- تطبیق اطلاعات اعلام شده قبلی و رفتار متصدی انجام کار
- آرامش و متانت در رفتار
- نپرداختن به امور شخصی و گفتگوهای بی مورد
- راهنمایی مراجعان با ارایه توضیحات کافی
- معطل نکردن مراجعه کننده
- نوع پوشش و رعایت شئونات اسلامی
- مرتب و منظم بودن محیط کار